Retest!!

Tirsdag 13.12 var det plutselig tid for retest!! Syns disse egentreningsukene har gått forferdelig fort, kjipt at  vi ikke skal ha flere:// Syns det har vært veldig gøy!! Jeg retestet i knebøy og benk. Jeg har hatt god økning i begge øvelsene, så det viser at jeg har trent riktig og bra!!

I benkpress har jeg nådd målet mitt!! Jeg testet 58kg for 4(?) uker siden, på tirsdag klarte jeg 60kg. Det var utrooolig deilig!!

Det ble litt annerledes retest i knebøy, da jeg kun testet 1RM istedefor 2RM, som egentlig var planen. Jeg testet 90kg i 2RM, og retesta 113kg i 1RM. Veldig fornøyd med resultatet!! Jeg kunne nok tatt 2RM med 105kg, tror jeg.

I øvelsen markløft har jeg ikke hatt en veldig bra progresjon. Det er nok rett og slett fordi jeg ikke har trent så mye på det, som jeg burde. Jeg makset 1RM 75kg for 4 uker siden, på tirsdag makset jeg 1RM med 80kg. 5kg er hel greit, forventet egentlig ikke noe mer, så er fornøyd. Jeg liker ikke denne øvelsen så godt, fordi jeg har slitt med låsninger i korsryggen tidligere.

Testene i spenst er varierende. Jeg har ikke økt like mye i horisontal spenst som jeg har gjort i vertikal spenst. I horisontal spenst (stille lengde) hoppet jeg ca 2m, på tirsdag hoppet jeg ca 2.11m. Jeg er fornøyd med resultatet!! I vertikal spenst (sargenttest) hoppet jeg 33cm for 4 uker siden, og på tirsdag hoppet jeg 42cm. Her har jeg hatt stor og bra progresjon, veldig fornøyd :-))

Bevegelighetstestene er det egentlig ikke så mye å skrive om.... minimal progresjon i begge testene. Det var ikke noe sjokk, da det ble litt lite bevgelighetstrening.

Sit and reach: for 4 uker siden: 35cm. På tirsdag: 38cm

Shoulder flexibility: for 4 uker siden: 1m. På tirsdag: 85cm



xoxo

Fredag 09.12 <3

Spenst stod på planen i dag. Det ble en kort og effektiv økt! Syren stod helt opp til ørene, og beina skalv da jeg var ferdig. Det har vært dårlig med bilde-taing på de siste øktene.. Jeg gjorde en del forskjellige øvelser, med få reps. Dagsformen var bra, den gikk som forventet!!


En av øvelsene, box jumps!!  (bilde fra Google)

xoxo

Fredag 06.12

Det har vært mye tentamen og annerledes dager, så det har vært dårlig med blogging:// Treningen har variert, ikke alle øktene har vært like bra.. Men fredags økten 06.12 var ekstremt god. Jeg trente bein/lår, og syren var ekstrem!! Øvelsene jeg gjennomførte:

Frontbøy 6x4 55kg

Stående utfall i smithmaskin 6x3 40kg

Strak mark 6x3 45kg

Gående utfall m/ kettlebell 20x3 (20 pr ben)

Hip thrust 5x3 60kg

Avsluttet økten med ulike tøye øvelser, for å mykne opp litt og forebygge skader:-))


vb lærer<333

xoxo

Fredag, 02.12

Heihei

Sen bloggupdate, beklager. Men siden jeg skriver treningslogg, så kan jeg bare sjekke i den hva jeg trente denne fredagen. Jeg trente armer/skuldre. I og med at vi ikke lengre lager øktplaner som vi leverer, blir det litt vanskeligere å kommentere hvordan økten gikk i forhold til den. Men jeg har skrevet i loggen at økten var veldig bra og effektiv, og jeg fulgte øktene jeg hadde tenkt til å gjøre.


#goals :pPP (Suzanne Svanevik)

xoxo

back attack & triceps pump

Heihei

På fredag trente jeg litt rygg (øvre del/bakre del av skuldre) og triceps med Mia. Det var en kort og effektiv økt, god pump hehe :-)) Fikk kjørt gjennom alle øvelsene jeg hadde planlagt, sets og reps var perf.


;-))


;-))


;-))


;-))

xoxo

Økt, tirsdag 15.11

hei igjen!

Litt sen oppdatering (beklager, Mattis..). Forrige tirsdag trente jeg spenst på Atletica. Både horisontal og vertikal spenst. Dette var en god og effektiv økt, beina skalv når jeg skulle gå til garerdoben:-)) Jeg bergnet litt feil, da jeg hadde skrevet på for mange øvelser på øktplanen, så rakk ikke alle. Var også dårlig med bildetaking, kanskje derfor økten ble så effektiv? hehe


En av øvelsene, spensthopp med kettlebell på step kasser.

Forresten, angående økten på fredag, 18.11, så var jeg syk. Ble derfor ingen økt!

xoxo

Rolig økt, 11.11.2016

Heihei

God søndagskveld. Litt sent innlegg, men helgen har gått i ett så har rett og slett ikke fått mulighet til å poste noe blogglogg. Fredagens økt ble ganske rolig, da jeg hadde kamp på lørdag. Planen for økten var å trene bevegelighet, og det fikk jeg gjort. Alt gikk som planlagt, så er ikke så mye å kommentere i forhold til endringer fra øktplanen. Det eneste er at jeg kunne skrevet på flere øvelser, fordi jeg hadde fortsatt litt tid igjen når jeg var ferdig med alle øvelsene som stod på planen. Jeg lå til diverse øvelser som gikk på bevegelighet, men skrev selvfølgelig ikke de ned, så husker jo ikke de nå :-))


En av øvelsene fra øktplanen. Denne liker jeg veldig godt :-))

 


Takk til Anna for (klein) fotografering :-))

xoxo

Økt 08.11

Heihei le blog

I går hadde jeg og Mia en fullkroppsøkt. I og med at jeg ikke hadde trent mange av de øvelsene før, ble det en del endringer på øktplanen. endringene som ble gjort er som følger:

Utfall bakover: På øktplanen hadde jeg skrevet at vi skulle ha 8kg manualer i hver hånd, men på denne brukte vi heller 20kg stang. Kjørte ett sett med 20kg, ett med 30kg og de to siste setta med 35kg

Millitærpress: Vi endret denne øvelsen litt, ved at vi satt på rompa istedefor å stå (bilde under). Øvelsen ble tyngre når vi satt, så måtte endre 40kg, til 35kg. 

Ettbens strakmark: Her hadde jeg skrevet at jeg skulle trene med 50kg, men der overvurderte jeg megselv gitt. Trente med 40kg.

Pullups m/strikk: Hadde skrevet 4x3 men det ble 3x3 da vi ikke rakk mer enn det.

Stående roing m/stang og bulgarsk utfall rakk vi ikke å utføre.
Jeg har merket på disse øktene at det er bedre å trene alene, enn sammen med en. Det blir fort litt ueffektivt, og er ofte jeg ikke rekker innom alle de planlagte øvelsene. Derfor kommer jeg til å ha økter "alene" framover, men slapp av, skal få noen til å knipse bilder av meg:-))

Bilder fra øvelsene :-)) enjoy


Utfall bakover! Startposisjonen er bildet til høyre-->


Sittende millitærpress. Startposisjonen er bildet til høyre-->


Pullups


Ettbens strakmar. Jeg skal egentlig løfte høyre bein, når jeg bøyer meg, men dette er bilder fra oppvarminssettet.


viktig å følge med på seg selv i speilet :-))

xoxo

 

Fredag's økta

Heihei

Beklager for sen oppdatering, men både fredagen og lørdagen var travle dager, og det har ikke gått å laste opp bilder på blogg.no i dag.
På fredag hadde jeg en rolig økt, da jeg skulle til Stavanger med håndball laget på lørdag. Jeg trente bevegelighet, men gjorde også noen skadeforebyggende øvelser i trx. Jeg hadde øvelsene Sit and reach, shoulder flexibility, ulike øvelser med strikk i ribbevegg.
Jeg trente alene så ble ingen bilder, men stjal et bilde fra Mia's blogg (http://miajensenolsen.blogg.no), bildet er tatt fra en tidligere økt i treningsperioden<33


Tøys og tull :PppP

Kommer sterke tilbake!!

xoxo

 

Dagens økt

Heihei :-))

Dagens økt var en kort, men veldig effektiv økt. Jeg var på Aktiv med Mia, økten varte fra kl. 10-11. Det er ikke så veldig mye å si om økten, den  gikk veldig bra og alt gikk som planlagt :-)) Tok ikke bilder av alle øvelsene, men her er noen :-))

Processed with VSCO with hb1 preset
Oppvarming, denne maskinen er utrolig bra. Kan også brukes som ben øvelse i en økt, ved å gå sidelengs osv.


Kabelsquat. Utrolig bra og syrefull øvelse


Et-bens strakmark i smithmaskin, denne svir!!


En litt annerledes variant av knebøy. Denne liker jeg veldig godt, da den støtter ryggen veldig bra :-))

Processed with VSCO with acg preset
Her gjorde vi resten av øvelsene. Vi brukt kettlebell til brede squats, gående utfal, knebøy med hopp. Vi brukte også kabel til spark bakover og ut til siden. Fin avslutning, med mye mye syre!!

xoxo

Økt 01.11

Hola bloggen :-))

I går hadde jeg en veldig bra økt. Jeg trente armer/skuldre. Det ble en del endringer i repetisjoner og set, da jeg hadde litt for mange reps i forhold til maksimal dynamisk styrketrening. Ellers fikk jeg gjort alle øvelsene. Da er det viktig med få reps og få set, og mange kilo. Fikk ikke tatt bilder av økten i går, da min treningspartner var sykt :-(( (god bedring Mia!!!)

Processed with VSCO with acg preset
Dett var en av øvelsene mine igår, liker den veldig godt:-))
 

xoxo

Økt 28.10

Hei og god kveld :-))

Økten i dag var helt ok. Jeg skulle trene horisontal og vertikal spenst, fikk gjennomført alle øvelsene som stod på øktplanen, men med en litt redusert intensitet. Jeg var veldig sliten etter gårsdagens festligheter (naturligvis), men prøvde så godt jeg kunne å holde intensiteten oppe. Reps og sets var spot on, så ikke noe å endre på der:-))

Litt bilder fra dagens øvelser:

Trappehopp:-))


 

Gående utfall



"Froskehopp"



Trappehopp på ett ben



 

xoxo

Økt 25.10

Tirsdag´s økten gikk på å trene maksimal styrke. Jeg trente bein og overkropp, og økten gikk egentlig veldig bra. Det var en del folk, noe som gjorde at jeg måtte bytte om rekkefølgen på noen av øvelsene. På øktplanen stod det at jeg skulle trene med 42kg i benkpress, men dette måtte jeg justere opp til 45kg. Og i øvelsen bulgarsk utfall hadde jeg skrevet 10kg manualer i hverhånd, men da brukte jeg 8kg, fordi 10kg manualene var ikke ledige. Ellers gikk økten strålende:-))

Processed with VSCO with acg preset

Tok desverre ingen bilder fra økten, men for at innlegget skal bli en smule mer interessant slenger jeg med et bilde fra Spania i sommerferien... miss it:-((

xoxo

 

Testresultater

For å få en grei oversikt og lettere å se progresjon, blir det første innlegget på denne bloggen testresultater. Jeg har testet meg i bevegelighet, spenst og maksimal dynamisk styrke.

Spenst, Sargenttest: 33cm





Spenst, Stille lengde: 2m



Bevegelighet, sit and reach: 35cm




Au au.....

Maksimal styrke, Markløft 70kg. (Bilder fra oppvarmingssett)






 Maksimal styrke, benkpress 60kg. (Bilder fra oppvarmingssett)



xoxo

Les mer i arkivet » Desember 2016 » November 2016 » Oktober 2016
hits