Retest!!

Tirsdag 13.12 var det plutselig tid for retest!! Syns disse egentreningsukene har gtt forferdelig fort, kjipt at  vi ikke skal ha flere:// Syns det har vrt veldig gy!! Jeg retestet i kneby og benk. Jeg har hatt god kning i begge velsene, s det viser at jeg har trent riktig og bra!!

I benkpress har jeg ndd mlet mitt!! Jeg testet 58kg for 4(?) uker siden, p tirsdag klarte jeg 60kg. Det var utrooolig deilig!!

Det ble litt annerledes retest i kneby, da jeg kun testet 1RM istedefor 2RM, som egentlig var planen. Jeg testet 90kg i 2RM, og retesta 113kg i 1RM. Veldig fornyd med resultatet!! Jeg kunne nok tatt 2RM med 105kg, tror jeg.

I velsen marklft har jeg ikke hatt en veldig bra progresjon. Det er nok rett og slett fordi jeg ikke har trent s mye p det, som jeg burde. Jeg makset 1RM 75kg for 4 uker siden, p tirsdag makset jeg 1RM med 80kg. 5kg er hel greit, forventet egentlig ikke noe mer, s er fornyd. Jeg liker ikke denne velsen s godt, fordi jeg har slitt med lsninger i korsryggen tidligere.

Testene i spenst er varierende. Jeg har ikke kt like mye i horisontal spenst som jeg har gjort i vertikal spenst. I horisontal spenst (stille lengde) hoppet jeg ca 2m, p tirsdag hoppet jeg ca 2.11m. Jeg er fornyd med resultatet!! I vertikal spenst (sargenttest) hoppet jeg 33cm for 4 uker siden, og p tirsdag hoppet jeg 42cm. Her har jeg hatt stor og bra progresjon, veldig fornyd :-))

Bevegelighetstestene er det egentlig ikke s mye skrive om.... minimal progresjon i begge testene. Det var ikke noe sjokk, da det ble litt lite bevgelighetstrening.

Sit and reach: for 4 uker siden: 35cm. P tirsdag: 38cm

Shoulder flexibility: for 4 uker siden: 1m. P tirsdag: 85cm



xoxo

Fredag 09.12 <3

Spenst stod p planen i dag. Det ble en kort og effektiv kt! Syren stod helt opp til rene, og beina skalv da jeg var ferdig. Det har vrt drlig med bilde-taing p de siste ktene.. Jeg gjorde en del forskjellige velser, med f reps. Dagsformen var bra, den gikk som forventet!!


En av velsene, box jumps!!  (bilde fra Google)

xoxo

Fredag 06.12

Det har vrt mye tentamen og annerledes dager, s det har vrt drlig med blogging:// Treningen har variert, ikke alle ktene har vrt like bra.. Men fredags kten 06.12 var ekstremt god. Jeg trente bein/lr, og syren var ekstrem!! velsene jeg gjennomfrte:

Frontby 6x4 55kg

Stende utfall i smithmaskin 6x3 40kg

Strak mark 6x3 45kg

Gende utfall m/ kettlebell 20x3 (20 pr ben)

Hip thrust 5x3 60kg

Avsluttet kten med ulike tye velser, for mykne opp litt og forebygge skader:-))


vb lrer<333

xoxo

Fredag, 02.12

Heihei

Sen bloggupdate, beklager. Men siden jeg skriver treningslogg, s kan jeg bare sjekke i den hva jeg trente denne fredagen. Jeg trente armer/skuldre. I og med at vi ikke lengre lager ktplaner som vi leverer, blir det litt vanskeligere kommentere hvordan kten gikk i forhold til den. Men jeg har skrevet i loggen at kten var veldig bra og effektiv, og jeg fulgte ktene jeg hadde tenkt til gjre.


#goals :pPP (Suzanne Svanevik)

xoxo

back attack & triceps pump

Heihei

P fredag trente jeg litt rygg (vre del/bakre del av skuldre) og triceps med Mia. Det var en kort og effektiv kt, god pump hehe :-)) Fikk kjrt gjennom alle velsene jeg hadde planlagt, sets og reps var perf.


;-))


;-))


;-))


;-))

xoxo

kt, tirsdag 15.11

hei igjen!

Litt sen oppdatering (beklager, Mattis..). Forrige tirsdag trente jeg spenst p Atletica. Bde horisontal og vertikal spenst. Dette var en god og effektiv kt, beina skalv nr jeg skulle g til garerdoben:-)) Jeg bergnet litt feil, da jeg hadde skrevet p for mange velser p ktplanen, s rakk ikke alle. Var ogs drlig med bildetaking, kanskje derfor kten ble s effektiv? hehe


En av velsene, spensthopp med kettlebell p step kasser.

Forresten, angende kten p fredag, 18.11, s var jeg syk. Ble derfor ingen kt!

xoxo

Rolig kt, 11.11.2016

Heihei

God sndagskveld. Litt sent innlegg, men helgen har gtt i ett s har rett og slett ikke ftt mulighet til poste noe blogglogg. Fredagens kt ble ganske rolig, da jeg hadde kamp p lrdag. Planen for kten var trene bevegelighet, og det fikk jeg gjort. Alt gikk som planlagt, s er ikke s mye kommentere i forhold til endringer fra ktplanen. Det eneste er at jeg kunne skrevet p flere velser, fordi jeg hadde fortsatt litt tid igjen nr jeg var ferdig med alle velsene som stod p planen. Jeg l til diverse velser som gikk p bevegelighet, men skrev selvflgelig ikke de ned, s husker jo ikke de n :-))


En av velsene fra ktplanen. Denne liker jeg veldig godt :-))

 


Takk til Anna for (klein) fotografering :-))

xoxo

kt 08.11

Heihei le blog

I gr hadde jeg og Mia en fullkroppskt. I og med at jeg ikke hadde trent mange av de velsene fr, ble det en del endringer p ktplanen. endringene som ble gjort er som flger:

Utfall bakover: P ktplanen hadde jeg skrevet at vi skulle ha 8kg manualer i hver hnd, men p denne brukte vi heller 20kg stang. Kjrte ett sett med 20kg, ett med 30kg og de to siste setta med 35kg

Millitrpress: Vi endret denne velsen litt, ved at vi satt p rompa istedefor st (bilde under). velsen ble tyngre nr vi satt, s mtte endre 40kg, til 35kg. 

Ettbens strakmark: Her hadde jeg skrevet at jeg skulle trene med 50kg, men der overvurderte jeg megselv gitt. Trente med 40kg.

Pullups m/strikk: Hadde skrevet 4x3 men det ble 3x3 da vi ikke rakk mer enn det.

Stende roing m/stang og bulgarsk utfall rakk vi ikke utfre.
Jeg har merket p disse ktene at det er bedre trene alene, enn sammen med en. Det blir fort litt ueffektivt, og er ofte jeg ikke rekker innom alle de planlagte velsene. Derfor kommer jeg til ha kter "alene" framover, men slapp av, skal f noen til knipse bilder av meg:-))

Bilder fra velsene :-)) enjoy


Utfall bakover! Startposisjonen er bildet til hyre-->


Sittende millitrpress. Startposisjonen er bildet til hyre-->


Pullups


Ettbens strakmar. Jeg skal egentlig lfte hyre bein, nr jeg byer meg, men dette er bilder fra oppvarminssettet.


viktig flge med p seg selv i speilet :-))

xoxo

 

Fredag's kta

Heihei

Beklager for sen oppdatering, men bde fredagen og lrdagen var travle dager, og det har ikke gtt laste opp bilder p blogg.no i dag.
P fredag hadde jeg en rolig kt, da jeg skulle til Stavanger med hndball laget p lrdag. Jeg trente bevegelighet, men gjorde ogs noen skadeforebyggende velser i trx. Jeg hadde velsene Sit and reach, shoulder flexibility, ulike velser med strikk i ribbevegg.
Jeg trente alene s ble ingen bilder, men stjal et bilde fra Mia's blogg (http://miajensenolsen.blogg.no), bildet er tatt fra en tidligere kt i treningsperioden<33


Tys og tull :PppP

Kommer sterke tilbake!!

xoxo

 

Dagens kt

Heihei :-))

Dagens kt var en kort, men veldig effektiv kt. Jeg var p Aktiv med Mia, kten varte fra kl. 10-11. Det er ikke s veldig mye si om kten, den  gikk veldig bra og alt gikk som planlagt :-)) Tok ikke bilder av alle velsene, men her er noen :-))

Processed with VSCO with hb1 preset
Oppvarming, denne maskinen er utrolig bra. Kan ogs brukes som ben velse i en kt, ved g sidelengs osv.


Kabelsquat. Utrolig bra og syrefull velse


Et-bens strakmark i smithmaskin, denne svir!!


En litt annerledes variant av kneby. Denne liker jeg veldig godt, da den sttter ryggen veldig bra :-))

Processed with VSCO with acg preset
Her gjorde vi resten av velsene. Vi brukt kettlebell til brede squats, gende utfal, kneby med hopp. Vi brukte ogs kabel til spark bakover og ut til siden. Fin avslutning, med mye mye syre!!

xoxo

kt 01.11

Hola bloggen :-))

I gr hadde jeg en veldig bra kt. Jeg trente armer/skuldre. Det ble en del endringer i repetisjoner og set, da jeg hadde litt for mange reps i forhold til maksimal dynamisk styrketrening. Ellers fikk jeg gjort alle velsene. Da er det viktig med f reps og f set, og mange kilo. Fikk ikke tatt bilder av kten i gr, da min treningspartner var sykt :-(( (god bedring Mia!!!)

Processed with VSCO with acg preset
Dett var en av velsene mine igr, liker den veldig godt:-))
 

xoxo

kt 28.10

Hei og god kveld :-))

kten i dag var helt ok. Jeg skulle trene horisontal og vertikal spenst, fikk gjennomfrt alle velsene som stod p ktplanen, men med en litt redusert intensitet. Jeg var veldig sliten etter grsdagens festligheter (naturligvis), men prvde s godt jeg kunne holde intensiteten oppe. Reps og sets var spot on, s ikke noe endre p der:-))

Litt bilder fra dagens velser:

Trappehopp:-))


 

Gende utfall



"Froskehopp"



Trappehopp p ett ben



 

xoxo

kt 25.10

Tirsdags kten gikk p trene maksimal styrke. Jeg trente bein og overkropp, og kten gikk egentlig veldig bra. Det var en del folk, noe som gjorde at jeg mtte bytte om rekkeflgen p noen av velsene. P ktplanen stod det at jeg skulle trene med 42kg i benkpress, men dette mtte jeg justere opp til 45kg. Og i velsen bulgarsk utfall hadde jeg skrevet 10kg manualer i hverhnd, men da brukte jeg 8kg, fordi 10kg manualene var ikke ledige. Ellers gikk kten strlende:-))

Processed with VSCO with acg preset

Tok desverre ingen bilder fra kten, men for at innlegget skal bli en smule mer interessant slenger jeg med et bilde fra Spania i sommerferien... miss it:-((

xoxo

 

Testresultater

For f en grei oversikt og lettere se progresjon, blir det frste innlegget p denne bloggen testresultater. Jeg har testet meg i bevegelighet, spenst og maksimal dynamisk styrke.

Spenst, Sargenttest: 33cm





Spenst, Stille lengde: 2m



Bevegelighet, sit and reach: 35cm




Au au.....

Maksimal styrke, Marklft 70kg. (Bilder fra oppvarmingssett)






 Maksimal styrke, benkpress 60kg. (Bilder fra oppvarmingssett)



xoxo

hits